Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marca - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marca - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12

Door: Marja en Erica

30 April 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteren zijn we naar Kaap de Goede Hoop geweest. Onderweg veel wolken. Toen we bij de kaap kwamen, konden we niet veel zien. Erica wilde graag een foto van de vuurtoren maken en Marja daalde af naar de zee. Achteraf was er na die flinke klim van de vuurtoren weinig te zien. Ook was het bij de zee bewolkt. Later werden we gelukkig vermaakt door een stelletje bavianen, die een lunchpakketje uit een auto hadden gestolen en daarna de Duitse vlag streken. Na deze voorstelling brak de zon door, waardoor we ineens prchtige foto's konden maken en ook zagen dat er een kabel naar de vuurtoren ging. Dat was veel makkelijker geweest. We zijn met de auto nog even naar de punt van Kaap de Goede Hoop gereden, waar we nog wat foto's hebben gemaakt. Op de terugweg zagen we nog een verwaande stuisvogel, die voor onze auto overstak. Toen gingen we door naar Simons Town, waar we naar de pinguinkolonie Boulders Beach zijn geweest. We hadden geluk: we zagen verschillende pinguins op eieren zitten en enkele baby pinguins die nog heel jong waren. Heel grappig om te zien hoe de pinguins lopen. Hier hebben we heel veel foto's van gemaakt. Daarna weer naar huis. Wilma had een heerlijke boboetie klaargemaakt voor ons.

Vandaag werden we verrast wakker, want Wilma wilde ons laten inslapen. Gelukkig bedoelde ze uitslapen.

• 30 April 2019 - 14:43

Wilma Mulder:

Grappig dat Zuid-Afrikaanse taaltje.

• 30 April 2019 - 17:04

Lidy:

Leuk pinguïns met eieren! Wij hadden toen wel jonkies gezien, ook maar 2....
    Blijft grappig, die dieren!